Wednesday 10 October 2012


BERSANTAI DI TAMAN REKREASI GUNUNG LANG



Pada hari Ahad yang lepas bersamaan 7 Oktober 2012 teman dan keluarga teman telah pegi ke Taman Rekreasi Gunung Lang.Penat teman yang baru semalam berkonvoi dengan kawan kawan ke Parit Buntar pun belum abis lagi.Tapi dah teman berjanji dengan anak2 nak bersantai ke taman tu jadi teman gagahkan juga.Terutama teman dah berjanji dengan anak yang sulung yang nak amek peperiksaan PMR tu.Teman nak dia rehatkan fikiran.Jangan asyik ngadap buku je.Boleh tension dibuatnya.


Dengan anak2 ni jangan kita tipu.Kalo kata nak pegi kena pegi.Bukan pa,kita ngajo depa jangan nipu,tapi kita nipu depa.Lain le kalo memang da perkara yang tak boleh dielakkan.Depa pun paham.


Teman pegi lepas makan tengahari.Teman cuma memandu lebih kurang 35 – 40 minit je dari rumah.Sampai sana teman tak terus amek tiket tapi rilek sat.Tiket tak mahal pun.Dewasa RM3 dan kanak2 bawah 12 tahun RM1.50 je.Tiket ni untuk naik bot ke taman yang hanya boleh p dengan bot je.Tak jauh,Cuma 3 – 4 minit je.




Anak2 teman sebelum naik bot depa asyik bagi ikan makan.Beso2 ikan tu.Kalo boleh pancing……boleh buat ikan bakar.Lemak tu….Besar2 ikannya.Da ikan tilapia merah,tilapia hitam dan ikan keli.Tu yang teman nampak le.



Sampai kat taman kat seberang tu,anak teman bukan main seronok lagi.Kawasannya luas dan berseh.Terjaga walaupun da yang dah reput kayu2nya.Macam2 da kat sana.Binatang pun da.Walau tak banyak tapi ok le.Da burung unta,rusa,arnab,ayam belanda,ayam api2 dan 2-3 jenis yang len.




Pokok buah2an pun da.Durian tengah berputik,Cempedak dah berbuah tapi rambutan tak nampak putiknya maupun bunga.Pisang pun da.


Lama juga kami berjalan2 dan berehat.Berpeluh juga le badan.Tempat rehat macam pondok memang banyak.Tak jadi masalah.Nak duduk jauh dari air da nak duduk tepi air pun da.Pilih je.

Sayangnya kami tak bawa bekalan makanan.Kalo tak,boleh kami makan sambil bersantai.Tak pa le,lain kali boleh p lagi.

Teman balik lebih kurang pukoi 6 petang.Memang berbaloi le p sana.Anak2 teman pun seronok dan yang penting anak teman yang sulung tu pun suka dan dia akui yang dia rasa lebih tenang dan dapat bergembira bersama keluarga.Alhamdilillah syukur.










Kepada Kak Long…….

Semoga Berjaya Dalam Peperiksaan PMR 2012 ni.

No comments:

Post a Comment